Monday, May 9, 2011

Sabah Part 2..

Sambung balik lah cerita semalam ye.... kat bawah ni nanti aku akan masuk kan sedikit gambar-gambar perjalanan ke Sabah.

Masa aku turun dari hotel tu sebenar nya nak beli rokok aje, stock rokok dah abis.. Aku pun berjalan la seorang diri mencari kedai 24 jam. Jumpa la aku kedai 777, dapat la aku boli rokok dunhill sebungkus.. kebetulan pula ada kedai mamak disebelah nya.. aku pun duk lepak sambil layan nescafe.. aku tak banyak cakap bila duk kat restoren tu almaklum le aku ni orang luar sebab aku teringat pesan seorang brother dari sabah fa kata berhati-hati sikit..

lama jugak le aku lepak kat sana.. dah rasa macam bosan jer aku pun bergerak.. hajat hati nak lepak kat tepi pantai.. bila aku melintas aje depan hotel tempat aku menginap tu rasa macam malas lah pulak nak ke pantai.. so.. aku lepak aje depan hotel tu.. ada tempat duduk disediakan.. aku pun termenung je lah kat depan tu...

Mesej dari fon aku berbunyi.. kawan-kawan bertanya kedudukan aku.. mereka sangka aku melepak kat kelab malam.. bila mereka sebut kelab malam hati aku pun berkata.. "gi je la tengok apa yang ada kat dalam tu".. Perghh.. memang penuh.. masing-masing kat dalam tu seronok berkhayal sambil menari-nari.. tak boleh lama aku kat dalam kelab tu.. sebab aku tak khayal.. dah rasa macam aku pula yang jadi orang gila dalam tu.. aku pun kembali semula kat tempat aku melepak depan hotel tu..

Baru je aku cecah punggung atas kerusi lalu lah seorang amoi tersenyum-senyum.. dia bertanya kat aku " are you alone".. aku pun dalam keadaan tergagap-gagap menjawap "yes".. dia hulurkan sekeping kertas kat aku dan terus berlalu... aku pun belek le kertas tu.. no telefon rupanya... dia suruh aku hubungi dia.. wah.. macam best jer... dapat no fon... apa lagi................!!!!

kalau cerita sembilu ada sambungan.. story aku pun ada gak sambungan... tunggu je la malam esok untuk episod seterusnya... adakah aku call amoi tu..?





Baju PFSLJ mengelilingi Bandar Kota Kinabalu


1 comment: