Tuesday, May 24, 2011

2 minit aje..

Pagi tadi.. lebih kurang jam 4.30 am aku memulakan perjalanan aku ke Melaka dengan membawa Leen dan Aleya.. Lokasi tujuan aku di Melaka adalah Kampung Gangsa, Durian Tunggal.. Aku mahu bawa Leen berubat disana..

Sepanjang perjalanan ke sana aku terpaksa lebih berhati-hati ketika memandu kerana pada waktu sebegitu lori-lori dan sewaktu denganya menguasai lebuhraya tersebut. Aku berhenti seketika di Hentian Senawang.. aku dah mula rasa mengantuk.. pekena rokok sebatang dan aku teruskan kembali perjalanan.. jam menunjukan hampir 6.00 a.m... aku kini berhenti pula di Hentian Ayer Keroh.. Kakti call .. bertanya kedudukan perjalanan kami.. *Terima kasih kakti kerana selalu ambil berat..*

Selepas keluar aje dari Tol Ayer Keroh aku pun ikut panduan jalan yang telah diberi.. cari punya cari ambil masa hampir 30 minit barulah aku dapat sampai ke tempat yang dituju.. jam menunjukan 10 minit lagi ke 7.00 am..

Aduh... dapat no 52... angka giliran yang diberikan kepada Leen.. lama lagi tu.. aku tengok baru angka 10 di skrin... Aleya dah mula meragam.. bila dia tengok ramai orang mula lah dia melasak... Aku pun dukung Aleya... ada kedai minum didepan pusat perubatan tersebut.. aku layan nescafe segelas...

Alhamdulillah.. ada insan yang berhati mulia.. disebabkan kami mebawa anak kecil maka dia telah berjumpa dengan Tuan Haji.. No giliran kami dipanggil walaupun ketika itu no di skrin baru 16..

Masuk je dalam bilik rawatan tersebut.. kami disambut dengan senyuman..Leen memperkenalkan diri dengan Tuan Haji.. Sambil mulut berbual Tuan Haji menyapu krim di perut Leen sambil seakan akan menyubit perut tersebut.. nah... terus Tuan Haji masukan batu karang sebesar kacang goreng ke dalam plastik... Fuyoo.. cepatnya.. aku tergamam.. 2 minit je dah selesai..

Alhamdulillah... segalanya selesai.. lepas ni aku gi scan dan nak tengok ada lagi tak batu karang tersebut didalam hempedu Leen.. nih rupa batu karang tersebut:
Batu karang

Disini aku nak ucapkan Ribuan terima kasih buat semua yang mendoakan kesihatan Leen..
Kakti: terima kasih kerana selalu ambil berat terhadap kami.
Norazman: Terima kasih kerana sudi pinjamkan kereta untuk kesana.
Amar, Alie dan Aliesya: terima kasih sbb tolong tengok-tengokan cc untuk aku..
Kak Kikin: terima kasih..

1 comment:

  1. perghhh...Alhamdulillah ...segalanya berjalan lancar....umah berubat tu siap ade screen nombor bang? maksudnye ramai gile g situ

    ReplyDelete